Payment with Visa Payment with Mastercard Payment with Klarna
TRYGG BETALNING MED KLARNA

KÖpEvillkor

TRYGGHETSGARANTI

Provsov din sovpåse med 30 dagars trygghetsgaranti. Är du eller din bebis inte nöjd? Skicka smidigt tillbaka sovpåsen med bifogad retursedel och få pengarna tillbaka. Gäller alla köp, även nedsatta varor.

Fri frakt och retur. Betala tryggt med Klarna.


BESTÄLLNING

Om du är under 18 år måste du påvisa målsmans tillstånd. Alla falskbeställningar spåras och polisanmäls, och om vi lidit ekonomisk skada kommer vi att kräva skadestånd. När ett köp har slutförts går det inte att ändra i beställningen.


ADDRESS

När du gör din beställning framgår det i kassan vilket leveranssätt som gäller. Det är ditt ansvar att se till att adressen, som du angett vid beställningstillfället, är korrekt. Observera att du inte kan ändra leveransadress i efterhand. Leverans sker endast inom Sverige om inte annat anges. 


PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angivet i kundvagnen, beroende av valt betalningssätt. Smiling monkey samarbetar med Klarna. Betalning sker genom Klarna Checkout. 


LEVERANSTID

Leveranstiden visas i kassan. 

Leveranstid på lagervaror är vanligen 3-5 vardagar inom Sverige. 

Leverans enligt ditt val, med PostNord eller DHL.


OUTLÖST PAKET

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kund kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Hanteringsavgiften är för närvarande 300 kronor.


RETUR OCH FRAKT (Följande gäller om inte annat anges i t.ex. en kampanj.)

Vår ambition är att förse dig med så mycket information vi kan via text, bild och ibland rörligt material för att du ska kunna få en så tydlig bild av varan/varorna som möjligt. Vi hoppas också kunna svara på frågor och förklara vad det är för produkt du köper innan du beställer. Allt för att säkerställa att du får hem en produkt som motsvarar dina förväntningar. Tillsammans kan vi verka för att inte skicka varor i onödan och på så sätt belasta vår miljö. 


TRANSPORTSKADA 

Om en transportskada uppstår har du ansvar att inom skälig tid göra en anmälan om skadan till oss. Kontakta oss så snabbt som möjligt efter att du upptäckt skadan. För smidig hantering av ärendet är det viktigt att du inspekterar dina produkter noggrant direkt när du tar emot dem. Observera att du inte får använda den skadade produkten och att du måste behålla emballage så att hela paketet och varan kan besiktigas när vi handlägger ärendet. Ta gärna bilder på transportskadan om möjligt och bifoga i din kontakt med oss.


TRYCKFEL

Vi reserverar oss mot eventuella tryckfel samt mot fel i information och specifikationer vad gäller varor i vårt sortiment. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar och förbehåller oss rätten att makulera order på grund av felaktig prissättning. 


FORCE MAJEURE 

Båda parter ska vara befriade från fullgörande av avtalet om fullgörandet förhindras eller väsentligen försvåras av omständighet som part inte rimligen kunnat råda över eller förutse. Följande och liknande omständigheter skall anses utgöra befrielsegrunder där de hindrar eller försvårar avtalets fullgörelse: eldsvåda, krig, mobilisering, rekvisition, beslag, valutarestriktioner, allmän varuknapphet, knapphet på transportmedel, strejk, lockout, elavbrott, inskränkningar i form av drivkraft samt fel i eller försening av leveranser från underleverantörer som har sin grund i sådan omständighet som avses i denna punkt eller andra omständigheter som part ej kan råda över, som antingen hindrar eller försvårar parts fullgörande i sådan grad, att det ej kan ske annat än till onormalt hög kostnad.


TVIST 

Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) tillhandahåller ett kostnadsfritt förfarande, som privatpersoner kan utnyttja i tillfälle av tvist. Vi har som policy att alltid följa ARN:s rekommendationer.


Returer, byten & reklamationer (Följande gäller om inte annat anges i t.ex. en kampanj.)

Blev det inte som du tänkt dig? Då finns det en smidig lösning.

Självklart har du alltid 30 dagars bytes- och ångerrätt samt trygghetsgaranti från det att du mottagit din sovpåse när du handlar hos oss. 

Gratis retur om du använder retursedeln som du fått med i paketet.


Börja med att klicka på länken och ange hur du behöver hjälp så återkommer vi inom någon arbetsdag. Tack för ditt tålamod! :) 


RETURFRAKTKOSTNAD (Följande gäller om inte annat anges i t.ex. en kampanj.)

Vi skickar gärna ut en ny retursedel vid behov, idag kostar det 79kr. 

Smiling Monkey tar ej emot paket som skickas mot postförskott.


KÖPEVILLKOREN GÄLLER MELLAN KÖPARE OCH BOLAGET

Smiling Monkey By Sweden AB

559153-7997